Uhr Rückseite / Back of the Clock

Werk links - movement left / Werk rechts- movement right

   

the OLD CLOCK shop

Beck AG Antike Uhren - Seestrasse 615 - CH-8706 Meilen
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Uhr Nr. 2001

Sehr seltene Englische Laternenuhr, zweit Hälfte des 17. Jhd. Signiert: Lawrence Debnam Jn Froom. Messingzifferblatt mit versilbertem Zifferring und Weckerscheibe. Schönes Messingwerk mit Stundenzeiger aus Messing. Die originale Unruhhemmung wurde wie bei vielen Uhren aus dieser Zeit am Anfang des 18. Jhd. auf Spindelhemmung modernisiert. ,ebenso der Antrieb von Seil auf Kette mit Umlenkrolle. Weil die Rückseite für den Pendel benötigt wurde, ist der Wecker auf die rechte Seite verlegt worden. 24 Stundenwerk mit Stundenschlag auf Glocke. Originale Blei- und Wecker-Gewichte.
Literatur: /Brian Loomes (Lantern clocks and their Makers Seite 186,
Lawrence Debnam Jn Froom, vermutlich von 1670 - gest.1683.

Die Uhr ist in authentischem Zustand, gehend und unrestauriert.

Höhe 380 mm / Breite 155 mm / Tiefe 180 mm

Preis auf Anfrage

Clock No. 2001

Very rare English lantern clock, second half of the 17th century. Signed: Lawrence Debnam Jn Froom. Brass dial with silvered dial ring and alarm disc. Nice brass movement with brass hour hand. The original balance wheel escapement was modernized to a spindle escapement at the beginning of the 18th century, as was the case with many clocks from this period, as well as the drive from rope to chain with pulley. Because the back was needed for the pendulum, the alarm clock part was moved to the right side. 24 hour movement with hour strike on a bell. Original lead and alarm clock weights.
Literature: /Brian Loomes - Lantern clocks and their Makers page 186,
Lawrence Debnam Jn Froom, probably from 1670 - died 1683.)
The clock is in authentic condition, walking and unrestored.

height 15 0/8 inch / wide 6 0/8 inch / depth 7 1/8 inch

price on request..

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